Tuesday, September 19, 2006

Henri auto update

Hjoo, hiljaiseloa on pitänyt. Pahin syy tälle hiljaiselolle on se, että en ole kirjoittanut. Mutta ei tässä kyl hirveesti mitään erityistä maatajärisyttävää ookkaan tapahtunut. Kerrotaan nyt mitä Henrille kuuluu.

Kun viimeks kirjoitin niin olin just tullu UMF:sta ja oli ollut kivaa. Sen jälkeen tuli Flow, joka oli ainakin festarina onnistuneempi kuin UMF, vaikka mun henk. koht. ykkösodotus Coldcut pettikin pahasti setillään. Candi Staton oli hiton kova ja koko sunnuntaipäivä oli yhtä nautintoa kun signor Vassisen kanssa istuttiin narikassa ja fillisteltiin musiikkia ilmaista särvintä nauttien. Toivottavasti pääsen ens vuonna uudestaan järkkäriks sinne, mielellään jonkun artistin houstiks, niinkuin nti Suviranta tänä vuonna.

Flown jälkeen loppui ITP (jossa tein Nokialle projektin) ja alkoi IDBM (jossa teen Nokialle projektin). Vaihtelu virkistää. Ihan huippuryhmä osunut kohdalle, meillä synkkaa hyvin ja ideat lentelee ihan hirveetä vauhtia. Tää on rakkautta. Puhutaan jo yhteen muutosta ja yhteisestä matkasta Tokioon. Joo. Mut oikeesti, vähään aikaa en oo ollut näin fiiliksissä jostain kouluun liittyvästä ja tähän luen mukaan Nicefactoryn vierailuluennot sekä Elisa Dayn ITP:llä.

Mä oon blogiruosteessa, vitsit tuntuu väkinäisiltä.

Mulla on jännä sellain focus elämässäni, ehkä ekaa kertaa sitten esikouluiän jolloin halusin ruveta ammatimaiseksi virvelikalastajaksi. Nyt mun tavoitteena on tehdä IDBM tän vuoden aikana (aika d'uh, koska IDBM kestää vuoden) ja sit ens syksynä alkaa tehdä sitä gradua, mielellään toimeksiantona jonnekin IDBM-firmaan. Valmistuminen joskus 2008 aikana, mielellään ENNEN sitä heinäkuun takarajaa. Mä oon alustavasti miettinyt, että voisin heti valmistumisen jälkeen lähteä viideksi vuodeksi ulkomaille duuniin.

Ideana on se, että 2008 mulla tuskin on mitään pakottavaa syytä jäädä tänne (esim. lapsi ja/tai vaikeasti siirrettäviä kalusteita) ja muutenkin se expatriaattijakso olis kiva tehdä heti alkuun. Ellei käy hyvä säkä tai ryhdy yrittäjäksi, niin joka tapauksessa ensimmäinen vuosi valmistumisen jälkeen menee sellaisessa ei niin optimi työpaikassa ja vasta sitten tän jälkeen voi alkaa miettiä sitä unelmaduuniin hyppäämistä. Mä itse ainakin järkeilin sen silleen, että vois tehdä sen ensimmäisen vuoden ulkomailla, niin jo se ulkomailla olo vähentäis sitä ekan duunin turhauttavuutta ja sitten ekan vuoden jälkeen voisi vaihtaa siellä uudessa kotikaupungissaan duunia, kun on alkanut kotiutumaan ja kokee, että kaipaa uusia haasteita ja että nyt työmarkkinoiltakin saattaisi tulla sitä rispektiä.

Tässä on mun nykyinen lista top 5 kaupungeista, missä tahtoisin asua:

1. Vancouver (vieressä valtameri ja vuoret ultrapuhtaassa ja modernissa kaupungissa)
2. New York (siellä tapahtuu koko ajan jotain, kysykää vaikka Lassilta)
3. Toronto (New York light, mutta turvallisempi)
4. Lontoo (init?)
5. Pariisi (onneks ranskalainen työmoraali ei tunnu täällä niin kovasti)

New York on tosin näin rakkauden ja anarkian aikana noussut listalla kaksi sijaa. Käytiin katsomassa Awesome, I fucking shot that! ja Dave Chappelle's Block Party ja molemmissa oli miljöönä New York ja aiheina musiikki. Tuli koko ajan sellainen "hitto, olisinpa tuolla" fiilis joka jäi kalvamaan leffan loputtuakin. En muuten käy ruotimaan R&A leffoja tän enempää, lukekaa Puniksesta sitten jos ja kun saadaan se juttu kirjoitettua.

Mut joo, tossa noi kaupungit mitkä kiinnostais. Vancouverissa en oo ikinä ees ollut, saati Torontossa. Tää on vähän tällaista etäihastumista. Pitää varmaan käydä niissä lomalla ennen kuin tekee tällaisen "snadin" päätöksen että missä viettää elämänsä seuraavat 5 vuotta valmistumisen jälkeen. Trallalaa. Työnkuvasta en uskalla sanoa vielä mitään. Mulla on sellainen hämärä mielikuva, että mitä mä tulevaisuudessa haluan tehdä. Jotain, missä mä pääsen yhdistämään ITP:t, IDBM:n ja markkinoinnin opiskelut mun graafisen suunnittelun ja viestinnän taustaan. Eli siis helppo ja looginen yhdistelmä.

Ouver änd aut.

No comments: