Tuesday, June 13, 2006

Painon pudotus...

... on nyt virallisesti pysähtynyt. Varmaan viimeiset kaks viikkoa putkeen on vaaka näyttänyt sitkeästi sitä 94 kiloa. Kai se on ihan jees, kunhan toi rasva jatkaa vaan tippumistaa niin hyväksyn ton elopainon paavillisella heilautuksellani (joka on muuten tosi hyvä olkapäätreeni). Niin, ja kuvan lisään ehkä illalla tai huomenna.

Toi uusi ohjelma, jota nyt viime viikolla vedettiin tuntuu tosi hyvältä. Treenin jälkeisinä päivinä on kaikki paikat melkoisen hellinä ja taas treenipäivinä puhkuu energiaa. Ennenhän mulla oli tapana jakaa tosiaan treenipäivät eri lihasryhmille ja vetää esmes 3 eri rintalihastreeniä, eli kaiken järjen mukaan tällaisen treenin pitäis tuntua rankemmalta, mutta näin ekan viikon jälkeen pitää sanoa että kahden päivän välein eri toistoilla vain kerran vetäminen vaikuttaa tehokkaammalta. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.

Joku kyseli, että mites on suoritus noussut ihan lukuina laitetaan nyt jotain. En nyt oo pitänyt mitään hirveetä kirjaa mut joitain on huomannut ihan selvästi.

Paino: 5 kiloa tullut alas

Rasvaprosentti: ei mitään hajuu, vois käydä mittaa.

Juoksu: silloin kun mä aloitin niin vedin sellaisen viiden kilsan lenkin ja olin aivan hajalla. Nyt pystyy vetää sellaista reilua kymppiä ja olla vielä suht energinen treeninkin jälkeen.

Penkki: mä oon erittäin huono penkissä, syytän tästä heikkoja ojentajiani. Silloin kun aloitin tän salilla käynnin niin taisin vetää vapailla painoilla 3x10 sarjoja kahdella 16 kilon painolla. Nyt käytän "jo" 20 kg:n painoja ja kohta siirryn varmaan 22 kilosiin.

Jalat: jalat on mun bravuuri, joilla mä näytän kaikille testoille Töölö Gymillä, etten oo ihan mikään kynäniska. Tää on peruja sekä jääkiekkomaalivahdin uralta, lumilautailuharrastuksesta sekä koriksen peluussa. Kaikissa pitää viettää laatuaikaa jalat noin 90 astee kulmassa reilusti yli puolet ajasta. Varsinkin mun maastavedot on varsinaista jumalten teatteria johtuen kanssa mun luodinkestävästä alaselästä, jota on treenattu kroonista kipua ennaltaehkäisemään. Tulkaa joskus katteleen, takuutyydytys.

Vatsat: viel on läskii eessä niin ei näy sikspäkki, mut jaksaa tehdä kyl huomattavasti enemmän tehdä kuin alussa.

Selkä: mun patentoitua alaselkää hehkuttelinkin jo (tässä vaiheessa vois mainita, että sain intin kuntotestissä tehtyä yli 90 selkätoistoa, kun kiitettävän raja taisi olla 60, oikeesti tulkaa hiplaan sitä joskus, jeppiskamaa), mutta mä oon hiljattain löytänyt yläselän treenaamisen riemun. Yläselkää on silleen hieman vaikea treenata, koska se yleensä tarkoittaa taljavetoja ja niissä tuppaa noi kädet väsymään hieman nopeammin kuin itse selkälihakset. Tähän jeesaa kun tosiaan päästää ne liikkeet hitaasti irti ja keskittyy mielessään niiden lihasten flexaamiseen. Nykyään mulla on joka treenin jälkeen ylemmät selkälihakset ihan rikki, eli selvästi treeni tehoaa nykyään paremmin. Yeah.

Flaksi: Noussut 37.8%*

*verrattuna mursuvuoden indeksiin

Safka: Mun dieetti on ohi, eli voitte lopettaa sen "höhöö, eiks sun pitänyt olla dieetillä, höhöö"-kommentoinnin jos mulla on vaikka tuoppi kädessä terassilla. Se natsivaihe dieetistä oli oikeesti aika kivaa, silleen kiva huomata että se itsekuri pysyy jos vaan on tarpeeksi motivoitunut. Dieetinkin jälkeen oon tietoisesti vältellyt ostamasta tiettyjä safkoja ja suosinut proteiinia hiilareiden sijaan. Eli ei, tästä ei tullut mitään jojo-dieettiä vaan kyllä mä oon ihan jonkin verran sisäistänyt sellaista terveen elämäntavan ajattelutapaa. Nih. Rahaa on kans säästynyt kun on syönyt vähemmän ja tehnyt ruokaa itse. Kertyneet säästöt olen totta kai laittanut suoraan hyväntekeväisyyteen.

Joo.

4 comments:

Anonymous said...

Haluaisin kuulla lisää tosta flaksista ja miten se on laskettu!! :)
mä hiplailen, kun seuraavan kerran nähdään!!! sitä ruhtinaismaista alaselkää siis.

Anonymous said...

No kyllähän tosta kuvasta nyt selkeesti huomaa eron, mitä sä Henri oikeen sillon horisit? :)

Anonymous said...

hipl-hipl. varo tota lorttoa!

mulla on ikävä blogin kirjottamista. mä voisin alkaa pitää sellasta "mitä ostin tänään"-päiväkirjaa. en taida kuitenkaan.

Anonymous said...

Flaa