Monday, January 16, 2006

Saaaauuuuliiiiii!!

Isiltä tuli viesti yöllä että Sauli meni Tardjan kanssa toiselle kierrokselle ja että kannatus on nousussa. Jee. Toivottavasti Sauli voittaa, meinaa mä en lämpene Tarjalle. Sen agenda kuuluisi mun mielestä ennemmin YK:hon tai Maailmanpankkiin.

Heräsin tänään 7:15 jotta oisin kerinnyt kouluun ajoissa. Meillä alkaa tällä viikolla koulu eikä mulla ollut hajuakaan mitämissämilloin mun kurssit alkaa. Näillä näkymin mulla on tänään kello 14 maalausta ja muuta hippeilyä ja logistiikkaa huomisesta alkaen. Mulla tosiaan vaihtui toi pääaine täällä noiden tötöilyjen takia. Oisin kyllä mielelläni opiskellut mainonnan suunnittelua koko vaihdon ajan. Yritän tänään vielä kerran epätoivoisesti vaihtaa pääainetta, mutta tuskin natsaa. Mutta tahtoo yrittää.

Ranskalaiset ei väistä. Kadulla jos tulee ihminen vastaan niinnää kävelee suoraan päin ja pyytää sit anteeks sen sijaan että ottais pari askelta sivulle. Kai nää on hellyydenkipeitä tai jotain.

Olin eilen taas rinteessä. Itkin verta joka kerta kun lauta osui kiveen, mikä oli about joka laskulla 5 kertaa. Ihan järkyttävässä kunnossa oli rinteet välillä, lunta olis saanut tulla ainakin 30 senttiä maan päälle lisää. Paippi oli auki mutta mutta oli aika käsittämättömän hirveä. Näkymät oli kyl aika huikeat. Mestan nimi oli Chamrousse ja siellä oli kaikki hiihtolajit kun Grenoble piti Olyyyyymppialaiset vuonna 1968 tai jotain. Mut en mee enää mäkeen ennen kuin on tullut lisää. Täällä on kaikenlaisia snow-watch sivustoja, jotka varoittaa hiihtopummeja etukäteen kun yöllä sataa lunta. Jos osuu lumisade viikolle niin lintsaan niin salettiin.

Käytiin leffassa kattoon Jarhead. Se on Sam Mendesin (American Beuaty) uus leffa, joka kertoo merijalkaväen sotilaista, jotka valmistautuu Persianlahden sotaan. Ihan sairaan hyvä leffa. En voi alleviivata tarpeeksi. Pari kunnon "selkäpiitä karmii" kohtausta. Se on kyl niin siistiä että mulla on se "hei me puhutaan englantia"-leffateatteri vieressä. Voin käydä ihan hetken mielijohteesta kinoteekissä. Täl viikolla voisin käydä kattoo Call Me Kubrickin ja Good Night & Good Luckin. Mun DVD-kokoelmakin kertyy huimaa vauhtia, niitä on jo kaksi. Ranskasta saa kaikkia vanhoja Tinseltown-helmiä tosi halvalla, aioin kerätä niitä aika paljon. Sit tääl on menossa joku "Les Legendes de cinema Francaise" kamppis missä lehtikioskeista saa parin viikon välein jonkun klassisen ranskalaisleffan muutamalla eurolla. Pidetään silmällä tuotakin.

Mä saan ehkä netin mun asuntooni. Ehkä. Toi olis kyllä niin hyvä meinaa tää koulun WLAN-yhteys on jotain niin epävarmaa ja tahmaista että menaa vallan hermo, sano! Ja ärsyttää aina raahautua koululle asti lukemaan seuraavan viikon lukujärjestys (vaihtuu viikottain, siis) kun sen vois tehdä kätevästi netistä. Ja sit vois illalla skypetellä tai meseillä kavereiden kaa. Nykyisellään mä kuuntelen kotona aika paljon musiikkia tai kattelen telkkaria. Mä hain netistä just ennen lähtöä Kanye Westin Breezeblock mixin vuodelta 2004, joka on ihan sairaan hyvä. Mulla on ollut pidemmän aikaa melko varautunut suhtautuminen hip hopiin lähinnä bling blingin ja naurettavuuksiin menevän epävarmuuksien kompensoinnin takia (en nyt paremmin sitä osaa selittää). Mut toi Kanyen miksaus on ollut tosi kestorotaatiossa. Ja se on tosi lyhyt kanssa. Hakekaa se.

Viikon jenkkivaihtarisitaatti: "You guys don't understand, I have... like ... a lot of money. I mean a lot."

1 comment:

minna said...

Kyllä mä luen tätä Henri!

Tyyppi kävi mesessä vähän riehumaan tän blogihomman kanssa. Mutta Boyz II Men:n sanoin: " I swear by the moon and the stars in the skies" I'll read your blog.

Hauskaa piirtelyä! Nähään sisällä.