Tuesday, February 07, 2006

All work and no play...

... make Henri a dull boy.

Viimeiset kaksi viikkoa ollut aivan liian rankkoja koulun suhteen. Wää. Viime viikolla oli se kuuluisa 8-20 päivä ja tällä viikolla meno on samanlaista 9-17 kolmena päivänä, mut onneks perjantaina on vaan 9-13. Sen jälkeen vielä yks viikko täysmittaisia viikkoja ja sen jälkeen me saadaan aina torstai ja perjantai vapaaksi.

Pakko sanoa kyllä, että arki on iskenyt vastaan viimeistään viime viikolla. Enää mikään ei varsinaisesti innosta eikä oikein osaa odottaa mitään "uutta" innolla. Luennoillakin oon alkanut sluibata aika kun ei enää oo sellainen "voi ei mä olen edustamassa täällä Suomea, en mä kehtaa olla kuuntelematta"-olo. Nyt venaan vaan viikkoa 8, eli lomaa. Oih.

Mutta! Stop the press! On mulla täällä ollut kivaakin. Lauantaina oli se mun mainostamani Gaala-ilta ja oli kyllä aika hemmetin asialliset kekkerit (sietääkin 32€ hintaan!) Siellä oli skumppaa niin paljon kuin jaksoi kantaa (ja jonottaa), muotinäytös, yllättävän hyvä DJ ja kaikki ihmiset hemmetin hyvän näköisinä. Meni johonkin aamuviiteen ja nyt on kurkku kipeä.

Mie tykkään kuvista ja nii työkii:



Vasemmalta: Shahrooz (AUS), Marco (NOR), Rob (USA), Henri (FIN) ja Brad (USA).



Hello. And welcome to Jaaaaaaaaaaazz Club. NNNiiiiiiiiiiiiiiiiice.



Tolta meidän koulu näytti siis lauantaina. Tolta! Ihan kuin joku bizarro-maailma. BTW, ekaks luulin että se punainen kokolattiamatto oli ihan vaan tyylin takia, mutta kun illan lopuks kattoi kaikkea sitä hajonneiden lasien ja tupakantumppien määrää, ymmärsin että ehkä sillä oli joku funktiokin. Ehkä.



Mä opetin Robille miten esittää suomalaista PK-yrityksen toimitusjohtajaa firman ruotsinristeilyllä. Ei suostunut laittamaan takkia olalle roikkumaan peukusta tai laittamaan toista kättä lanteelle peukku (myös) pystyssä. Mutta muuten täydellinen imitaatio.



Rakkauden Weijo nähty Marcon selässä aamuyöstä!



Ihan oikeasti EN SAMMUNUT. Mä ummistin silmät tasan tarkkaan pariksi sekunniksi. "En mää sammunu, mää vaan vähän oikasin!" Ei mut ihan oikeesti. Graham tosin sammui ja Rob läpsi sen hereille aika äänekkäästi.

Noita bileitä lukuunottamatta on kyl ollut aika maanisen tylsää. Mulla tosiaan muuttuu lukujärjestys viikon 8 jälkeen sellaiseks, että mulla on to ja pe (paria poikkeusta lukuunottamatta) vapaana AINA. Mutta se tarkoittaa sitä, että for the time being me istutataan luennoilla kuin ... joku hyvä vertaus. Tänään loppui eka kurssi ja ei mitään hajua miten se meni. Täällä tosiaan opetus on sellaista että meidän eri kursseilla puhutaan käytännössä samoista asioista mutta aina välillä sit lukujärjestyksessä vaan lukee, että nyt on eri kurssi menossa. Tylsää.

Tanskan pikku ristiretki muslimeja vastaan on saanut täälläkin aika hyvin huomiota. Se parturi missä mä kävin oli arabialainen parturi ja ne leikkaa parran silleen perinteisesti partaterällä. Kun mä meen sinne uudestaan niin mä pyydän parran leikkuutta ja just kun se terä on mun kurkulla niin mä sanon: ”Kerroinko muuten olevani tanskalainen?” Ja sitten kun se vetää multa kurkun auki niin viimeisillä voimilla huudan ”Lälläslää, kusetin! Olenkin suomalainen! ... öörgh.” Olis vähän hyvä jekku.

Mut ihan tosissaan me ollaan Fahmin kanssa vähän jauhettu tästä (Fahmi on siis itse muslimi). Näyttäis siltä, että joku tanskalainen ääridelegaatio olis lähtenyt ne kuvat (plus kuulema pari muutakin, jotka ei ollut Jyllans Postenissa) kiertämään Lähi-itää ja kiihottaen ihmisiä Tanskaa vastaan. Ja tähän kun yhdistetään se, että tavalliselle Lähi-idässä asuvalla arabille sanomalehti tarkoittaa samaa asiaa kuin "valtion virallinen äänitorvi" niin kulttuurien törmääminen on valmis.

Fahmia vituttaa aika paljon hänen uskontoverien reaktiot ja se vielä selitti, että se Mohammedin piirtämisen kielto ei koske muita kuin muslimeja. Mutta mielenkiintoinen tilanne kyllä toi. Ja saa nähdä, että mikä tän lopputulos on. Kuolleita tanskalaisia? Keskustelua sananvapaudesta Lähi-idässä? Muslimit oppii mikä ero on riippumattomalla lehdellä ja valtion lehdellä? Se tanskalainen imaami joka on levittänyt tahalleen vääriä huhuja joutuu vankilaan?

Oli taas ilo käydä lukemassa vuosijuhlien lipunmyynnin jälkeistä keskustelua KY:n foorumeilla. Samat "en jaksanut herätä, eli KY ei ole kuntalaisiaan varten enkä mä mee mihinkään KY:n bileisiin ikinä"-argumentit jaksaa kyl ärsyttää vuodesta toiseen. Mut ei tästä enempää. En jaksa mennä härnäämään ihmisiä enää lisää foorumeille aiheesta, Sandy ja kulttuur@ ei tykkäis. Mut oikeesti tuntuu välillä että puolet fooreumeiden häiriköistä on jotain pihalle hemmoteltuja ainoita lapsia.

Ja sit mua ärsyttää kun Suomessa on tällainen kulttuurikevät tulossa:

09.02 DJ MOSUS (UK) @ Rose Garden
03.03 COMMIX (UK) @ Oasis
11.03 SCRATCH PERVERTS (UK)@ Kaivohuone
17.03 BLU MAR TEN (UK) @ Mocambo
07.04 DJ FRESH (UK) Helsinki Club

Sami ja Riku osannee ainakin arvostaa Scratch Pervertsien Suomeen tulemista. Mutta itse en näe siis noista ensimmäistäkään. Iso wää.

Hei hei taas ensi viikkoon!

7 comments:

minna said...

Kivan elegantit noi teidän punaset juhlarannekkeet :) Oiskohan kivaa, jos KY:n vuosijuhlissakin kaikkien iltapuvut stailattais tollasilla?

Rakkauden Weijo, harkitse vielä, tule vuosijuhliin!!!

Anonymous said...

Aivan, Minna vei jalat suustani! Tule hei loverboy Weijo vuosijuhliin, jotta minäkin saisin hieman rakkautta! Ja hei, jos ees tunnet jonku KUJ:sta, ni salee oot sit niinku sisäpiiriä ja saat lipun! ;)

Pusmoi!
Laura

-Henri- said...

Oho, Lauran pyyntö kuulostaa lähes irstaalta! :O

Mut joo, mieleni mun tekevi vuosijuhliin mut ei oo kyl varaa yhtään :( Pitäis muutenkin maksaa tällä viikolla toi alppireissu.

Mut pitäkää te hauskaa.

minna said...

Ei salee pidetä.

Kostoksi outoja islantilaisia kirjaimia: Ðð Þþ Ææ

Anonymous said...

Mulle tulee Henri paha mieli noista sun koulukiireistá. Lohdutukseksi voin kertoa yhdestá mun kurssista:

Kurssin nimi on Cultural differences - country images. Siellá kerrotaan omasta maasta ja vertaillaan kulttuureja. Pitáá tehdá yksi viiden sivun paperi omasta maasta ja esittáá se 15 minuutissa. Kurssin lopussa ajatellaan náitá váhán markkinoinnin nákökulmasta, mutta muuten ihan yleisesti. Kurssilla pitáisi olla kaksi 1,5 tunnin sessiota viikossa, mutta toista ei járjestetá. Se korvataan yhtená lauantaina járjestettávállá nelján tunnin juhlalla, johon pitáá tuoda oman maan ruokia.

No, kyllá mákin joudun muiden kurssien kanssa sykkimáán, mutta táá Country images vaikuttaa kaikkien aikojen lápáltá.

Tsemppiá pakerrukseen!

Anonymous said...

Yhyy Henri... Noh, ainakin Minna on suomistunut jälleen väliaikaisesti, niin pystyy ees jotenki oleen. Mut ois vaan ollu ihan sikakivaa, jos oisit päässy Speksin ensi-iltaan (12 päivää jäljellä.....). Ensi-iltabileet Oopperassa (siel ei kysytä pahvei!!).

Sami Viitamäki said...

Scratch Perverts, Damn!

Mulla on muuten koulua koko kevat vaan keskiviikkosin ja torstaisin :D Viiden paivan viikonloppu toimii!