Friday, February 03, 2006

Blogit on uus kuntis

On. Tääl on kaikki kivat tyypit.

Oli hauska kun törmäsin Samiin messengeriin viime tiistaina tai maanantaina. Mulla kello oli 9 aamulla ja Samilla ties mitä. Mä olin just tullut kouluun, Sami tullut baarista kotiin. Mä oon kylmässä ja tylsässä kaupungissa, Sami lämpimässä ja mielenkiintoisessa.

Mut potkittiin just koulusta pihalle. Ei silleen "expelled"-tyyliin vaan ne pistää mestat kuntaan huomista valmistujaisjuhlaa varten. Mäkin oon menossa sinne kun mulle hehkutettiin, että ne on vuoden oikeesti parhaat bileet, vähän niinkuin paikalliset vuosijuhlat ja promootio yhdessä. Oli kyl aika makeeta kun yön aikana ne oli levittänyt punaisen kokolattiamaton koko kouluun, jopa rappusiin. Lipun hinta oli tosin kanssa ihan kiva 32€ ja siihen sisältyy sisäänpääsyn lisäksi vain rajattomasti skumppaa. Mikä sinänsä on ihan jees.

Speaking of koulun juhlat, niin siellä ladies's night bileissä oli kuulema jotkut harrastanut hirvittävässä humalassa seksiä keskellä tanssilattiaa. Tämä tuli ilmi kun jotkut nerokkaat keksi laittaa kuvat tästä kauniista aktista yleiseen levitykseen. Itse en tosin nähnyt niitä (en olis pistänyt tänne! :P), enkä siis ollut bileissäkään. Mut tällaista tänne eurooppalaisen sivistyksen kehtoon. Hyvä Mika! Hyvä Suomi! Miksi meillä aina käy näin? Den glider in.

Paikalliset ei muuten osaa niistää. Mun yhdellä kurssilla kaks ihmistä niisti todella äänekkäästi, mutta todella tehottomasti, eli ne ei siis saanut räkää irtoamaan (enduring image, isn't it? wasn't it? marvellous!). Ja tämä johti siihen, että ne niisti koko helvetin tunnin ajan. Teki mieli huutaa.

Samalla tunnilla muuten opin sanakirjaa selaillessani, että "lapsus" on lainasana. Lapsus tarkoittaa ranskaksi "moka" tai "lipsahdus." Mä olin aina luullut (sikäli kun mä tälle olin ennen ajatustakaan uhrannut), että lapsus oli johdettu sanasta lapsi, mutta homma taitaakin olla täysin päinvastoin. Kaikkea sitä oppii.

Lisää leffoja, mitä olen täällä käynyt katsomassa: Good Night & Good luck mikä oli epätasaisen hyvä. Siihen oli väkisin lisätty yksi turhahko sivujuoni, mutta silti leffa oli ihan älyttömän lyhyt - 1h25min! Ja veikkaan, että leffa vaatii tietyn asiaan vihkiytymisen ennen kuin siitä saa kaiken irti (itse vanha history buff aina yläasteelta asti). Leffa siis kertoo McCarthyn ajan kommunistivainoista. George Clooneyn edellinen ohjaama leffa oli ihan törkeän hyvä, tää ei ihan yltänyt samalle tasolle. Leffa oli turhan kritiikitön esmes CBS:ää kohtaan. Mut pääroolin esittäjä oli ihan saatanan kova.

Varasin ja maksoin tiistaina lennot Pariisista Lontooseen ja Lontoosta Grenobleen. Which was nice. Mä meen mun lomaviikolla Marun ja Paulan vieraaksi ensin Pariisiin ma-to ja lennän sit Lontooseen viikonlopuksi. Ei malta odottaa. Junkkahammasta kolottaa jo sen verta et paikka päästä bilettää. "Aina kun mä saan Chappii niin mun on pakko päästä joraa."

Tää viikko oli koulun puolesta yhtä murhaa, jos ei eilistä vapaapäivää lasketa. Tiistaina olin koulussa 8-20 ja luentoja oli yhteensä 10 tuntia. Nice. Muutenkin vähän sellainen olo, että loma olis jo tarpeen, vaikka tän vaihdon piti nimenomaan sitä lomailua. Koulu vois olla helpompaa jos mulla olis se mun alkuperäisesti himoitsemani pääaine (markkinointiviestintä) eikä tää ostaminen; joko tunnit on liian tylsän itsestäänselviä, pitää kirjoittaa liikaa muistiinpanoja tai sitten tehdään laskentatoimea, joka on perseestä. Laskentatoimi arseifrån.

Tällaisia ajatuksia näin viikonlopun alla. Saatte syyttää tylsää kouluviikkoa.

No comments: