Saturday, May 13, 2006

Ekan viikon saldo



Tolta nyt näyttää ekan viikon jälkeen. Lihasten kanssa ei tietenkään oo viikossa kerinnyt tapahtua mitään, mutta kai tuo maha on tuosta vetäytynyt hieman. Vaaka näytti Töölö Gymillä 94.7 kg eilen, eli painoa on tullut alas suht reippaasti, mutta suurin osa on totta kai nesteitä. Ens viikon jälkeen kun ottaa uuden kuvan ja vertaa alkutasoon niin pitäis olla vähän isompi ero jo.

Muutenkin ihan hyvin mennyt. Eka päivä oli kaikista pahin, kun oli ihan hirvittävä nälkä kello kolmesta iltaan asti ja ei mainannut saada unta. Toisena päivänä taas mä söin aivan liian vähän, varmaan joku 800 kaloria ja sen kyl huomas illalla leffoja katsoessa (Kill Bill I & II <3) kun olin käynyt aamulla punttiksella ja illalla vielä vetään noin kuuden kilsan lenkin. Oli todella heikko olo ja pyörrytti joka kerta kun nous hakeen lisää vettä. Seuraavalle päivälle justeerasin kaloreita vähän ylöspäin ja olikin huomattavasti parempi olo.

Mä aloitan päiväni aina maitorahkalla, johon oon laittanut ihan snadisti juoksevaa hunajaa (ehkä 100 kaloria). Sitten mä suuntaan salille ja salin jälkeen vedän rasvattomaan maitoon sekoitetun proteiinipirtelön (250 kaloria ) ja 1-2 karjalanpiirakkaa (80-160 kaloria) ja tässä vaiheessa kalorisaldo huutaa siis noin 500. Lounaan suuruus vaihtelee aika paljon. Yritän pitää sen siinä 300-600 kalorin haarukassa ja sitten justeeraan päivällistä sen mukaan, että tulee toi 1200-1500 kaloria täyteen. Päivällinen on tavoitteena syödä aina ennen kello viittä ja sit viiden jälkeen en syö enää mitään, ellei ole ihan täysin pakko.

Kanaa on kulunut paljon. Oon tehnyt itse erilaisia marinadeja maustamattomiin kananrintaleikkeisiin ja syönyt niitä omatekoisen tzatzikin kanssa. Tzatziki on hyvää, mutta mulla on vielä vähän resepti hakusessa. Ehkä se kaipais tosiaan jotain rasvaisempaa jugurttia tai sit vaan jatkeeksi lisää oliiviöljyä. Riisiä ostin kanssa eilen ja alan syömään sitä kanan lisukkeena, että saa vähän vaihtelua kanssa. Kalaa olis tarkoitus kokeilla eri muodoissaan ens viikolla.

Dieetistä oon "sortunut" oikeastaan vain kaksi kertaa. Eka oli se, kun olin yhden ITP-vaihtarin kanssa kattomassa Suomi-USA matsia ja ostettiin kori nachoja, vaikka mulla oli kalorit täynnä. Toinen oli eilen, kun mentiin Rikun, Auran ja Speden kanssa ulos syömään ennen UMO Jazz clubille menoa. Vedin ison tomaattivalkosipulikeiton Slussenissa. Slussen on muuten aika oivallinen uus ravintola, mä tykkäsin. Ja toi keitto oli ihan törkyhyvää, mutta varmaan tosi rasvaista. Muutenkin nyt on ollut outoa käydä ulkona selvinpäin. Yllättävän hauskaa on kyl ollut ja hyvin jaksanut muutenkin. Ennen jotenkin ajatellut, että tarvitsee sitä kaljaa, että pysyy hereillä ja meno päällä, mutta se taitaakin olla vähän päinvastoin. Revelations 2006.

Mun punttisohjelma on seuraavanlainen:

maanantai: tissit, ojentajat, vatsat ja hartiat
tiistai: yläselkä, alaselkä, naruhyppely ja hauikset
keskiviikko: jalat ja vatsat
torstai: tissit, ojentajat, naruhyppely ja hartiat
perjantai: yläselkä, alaselkä, vatsat ja hauikset
lauantai: jalat ja naruhyppely
sunnuntai: lepoa ja piiiiiitkä venyttelysessio

Tai siis naruhyppely ja vatsat vuorottelee eri päivien välillä. Ihan hyvältä toi on tuntunut, noi lihakset saa nopeasti vedettyä kerralla ja esmes. ojentajat ja rintalihakset on hyvä treenata samana päivänä kun esim. penkissä ojentajat saa jo jonkin verran treeniä muutenkin. Sama hauisten kanssa esim. ylätaljassa. 3 X 8-10 toistoa, 30 sekkaa taukoa toistojen välillä, että pysyy syke. Viimeinen sarja vedetään, kunnes tulee stoppi. Vähän oon yrittänyt sellaista minipyramidia kanssa joidenkin lihasten kanssa, erityisesti jaloissa.

Juoksemassa kävin viime viikolla kerran, korista heittelemässä/pelaamassa kolme kertaa, eli ei tullut urheiltua kahta kertaa päivässä - vielä. Ja ens viikolla ilmat näyttäis vähän kylmenevän, wää. Melkein joka ilta oon vetänyt venyttelyä, mutta oon päättänyt pyhittää sunnuntait sellaiselle 40-60 minsaa kestävälle venyttelysessiolle.

Summa summarum, ihan hyvältä näyttää ja tuntuu. Reseptejä alan pisteleen tässä kans sitä mukaa kun hyviä keksin.

No comments: